حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۸۵
ژاپن اپل را وادار به تغییر سیاست اپ استور کرد
ابزار اپل: اپل برای تسویه شکایت رگولاتور آنتی تراست ژاپن قبول کرده تا به برخی اپ ها اجازه دهد لینکی برای خرید محصول از وب سایت شان فراهم آورند و بدین سان کمیسیون 30 درصدی شرکت را نپردازند.
به گزارش ابزار اپل به نقل از رویترز، اپل به تعدادی از اپ ها مانند نتفلیکس اجازه می دهد برای خرید محصول لینک هایی به وب سایتشان برای کاربران فراهم آورند. این تغییری کوچک در سیاست های اپل است که به توسعه دهندگان برنامه اجازه می دهد کمیسیون ۳۰ درصدی اپ استور را دور بزنند. بطور دقیق تر این تغییر قسمتی از پروسه تسویه «کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن» از اپل است. بگفته رگولاتور مذکور این تغییر به اندازه ای تأثیرگذار بود که سبب شد تحقیق ۵ ساله از اپل بسته شود. موضوع تحقیق گفته شده اپ های ویدئو و موسیقی بود. یکی از مقامات کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن در این خصوص می گوید: گستره تحقیقات مذکور شامل بازی های کامپیوتری نبوده است. اما احتمال دارد تحقیقی دراین زمینه نیز صورت گیرد. بطور دقیق تر، اپلیکیشن هایی که خدمات رایگان ندارند و در عوض از کاربران می خواهند هنگام ثبت نام هزینه ای پرداخت کنند، نیز حالا می توانند لینک هایی جداگانه به محصولات خود بیفزایند. هم اکنون اپ هایی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای از کاربران می خواهند تا در وب سایتشان ثبت نام کنند و بدین سان کمیسیون ۳۰ درصدی اپل را دور می زنند. چنین تغییری به توسعه دهندگان کوچک اجازه می دهد بطور مستقیم با مشتری ارتباط برقرار و حساب ها و پرداخت هایشان را مدیریت کنند. این تغییر از سال آینده میلادی در سراسر جهان اجرا می شود. این درحالی است که شرکت آمریکایی هنوز انبوهی از چالش های حقوقی و قانونی درباب قوانینی روبرو است که بر توسعه دهندگان اپل تحمیل کرده است. یک نمونه از این چالش ها شکایت شرکت اپیک گیمز از اپل است. از طرف دیگر هفته گذشته کره جنوبی بعنوان اولین کشور قوانینی برای محدود کردن سلطه اپل و گوگل بر اپ استورهایشان وضع کرده است.
منبع: ابزار اپل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب