به گزارش ابزار اپل به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به تاكید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص ساماندهی پیامك های تبلیغاتی گفت: پیامك های تبلیغاتی كه از طریق سامانه های ارسال پیام كوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشتركان تلفن همراه ارسال می شود با ایجاد سامانه #۸۰۰* به صورت مناسب ساماندهی شده است.
وی افزود: باتوجه به نیاز ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راه اندازی بخش دریافت شكایات از طریق پیامك ضروری است تا مشتركان تلفن همراه در صورت لزوم بتوانند پیامك تبلیغاتی و شماره ارسال كننده را از طریق پیامك به این سامانه ارسال كنند.
سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره پیامك های تبلیغاتی كه از سوی دارندگان كسب و كارهای جدید ارسال می شود، اظهار داشت: موضوع كسب و كارهای جدید و شیوه تبلیغات پیامكی آنها در حال حاضر در رگولاتوری در حال بررسی است تا سامانه ای برای این بخش طراحی شود كه مشتریان كسب و كارها برای دریافت كردن یا نكردن پیامك تبلیغاتی از این كسب و كارها حق انتخاب داشته باشند.
جوشقانی تاكید كرد: براساس نتایج بررسی درصورت نیاز مقررات در این حوزه نیز تدوین و برای تصویب به كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال می شود.
به گزارش ابزار اپل به نقل از مهر، هفته گذشته خبرگزاری مهر در گزارشی درباره ساماندهی پیامكهای تبلیغاتی نسبت به وضعیت این پیامكها انتقاد كرد.